- 02.12.14 00:32
#71142
No mun puolestä järkevämpää olisi jopa ollut laittaa ne parkkipaikat sinne rantapuiston puolelle, samalla tavalla kuin vaikka Katajanokalla. Arabiankadusta on ikäänkuin yritetty tehdä alueen pääkatu, mutta se ei liikenteellisesti tai toiminnallisesti täytä pääkadun tunnusmerkkejä, eli sillä ei ole läpiajoliikennettä eikä sillä ole juurikaan palveluita. Se että raitiotie täysin järjenvastaisesti on tungettu sinne ei muuta mitään, koska sitä ei oikein saa jatkettua sieltä. Jos Hämeentietä oltaisiin kehitetty alueen pääkaduksi, oltaisiin todennäköisesti onnistuttu paljon paremmin. Se olisi kuitenkin melkein edellyttänyt että noita isoja kortteleita oltaisiin hieman pätkitty.
Se rakennusviraston varikko kai vaan vaatii jonkun vaihtoehtoisen ratkaisun, muuten sen saaminen rakennuskäyttöön ei varmasti herätä juurikaan vastustusta.
Se rakennusviraston varikko kai vaan vaatii jonkun vaihtoehtoisen ratkaisun, muuten sen saaminen rakennuskäyttöön ei varmasti herätä juurikaan vastustusta.
Ajoneuvoliikenteen siirtyessä Keskustatunneliin voidaan jalankulkijoiden liikenneturvallisuutta ja viihtyisyyttä parantaa usealla kadulla lisäämällä ajoneuvoliikenteelle varattua katutilaa.
-Helsingin Kaupunginsuunnitteluvirasto
-Helsingin Kaupunginsuunnitteluvirasto