Taloforum.fi

[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.

Mikä on Taloforum?

tekijänä töntsö
#69010
Ilmeisesti ei ole tulossa mitään WTC:tä korkeampia kuintenkaan? Tuo Nordstrom Towerkin on juuri tuon taktisen 1775 jalkaa että WTC saa kunnian pitää sen 1776
Avatar
tekijänä grendy
#69011
töntsö kirjoitti:Ilmeisesti ei ole tulossa mitään WTC:tä korkeampia kuintenkaan? Tuo Nordstrom Towerkin on juuri tuon taktisen 1775 jalkaa että WTC saa kunnian pitää sen 1776
Kyllähän kaikki noista 1WTC:tä korkeampia oikeasti on. Itse en ainakaan 1WTC:n spireä tunnusta edelleenkään. Eli 1WTC on oikeasti katolle 417m :)
Avatar
tekijänä Klazu
#69013
Itseäni eivät nämä New Yorkin uudet superkorkeat tornit niin sytytä. Rakennusteknisesti tuollaiset tikkutalot on ihan kiehtovia, mutta eivät näytä hyvältä kaupungin upeassa skylinessä. Toki nämä vain povaavat tietä tulevaisuuden korkeille rakennuksille, jonka myötä ne hukkuvat uuteen siluettiin, mutta sitä ennen ne ovat melkoisia torahampaita ja ulkomaisten miljardöörien rahan ja vallan merkkejä.
Avatar
tekijänä Klazu
#69147
Valtavat pilvenpiirtäjät vaativat valtavia parkkitiloja. Toivottavasti viereisten rakennusten perustukset on tuettu hyvin, Kiinassa kun ollaan. :D Wharf International Financial Square nimiset kaksoistornit (452m ja 315m) Changshan kaupungissa jossain päin kansantasavaltaa.

Kuva

Kuva
Lähde: Weibo
tekijänä jusa-masa
#69201
Monacon torni sopii mittakaavaltaan ja ulkonäöltään hyvin ympäristöönsä ja tottakai nyt sen pitää olla luksusta kun tiedetään missä ollaan. :)
Avatar
tekijänä Klazu
#69211
jusa-masa kirjoitti:Monacon torni sopii mittakaavaltaan ja ulkonäöltään hyvin ympäristöönsä ja tottakai nyt sen pitää olla luksusta kun tiedetään missä ollaan. :)
Samaa mieltä ja yllättävän vähän Monacossa on nähtykin uusia tornitaloja. Olen aina miettinyt kuka oikein asuu noissa vanhoissa 70-luvun betonitorneissa? Ne eivät oikein näytä miljonäärien kodeilta, vaikka tarjoavatkin hulppeat maisemat. Olen jotenkin mieltänyt ne tavallisen väen asuintaloiksi ja rikkaiden asuvan rinteeseen rakennetuissa villoissa. Monaco on kyllä kaupunkirakenteellisesti jännä paikka ja muistan hyvin miten urbaanilta se tuntuukaan katutasolta. Suuret korkeusvaihtelut ja tornit ovat kiintoisa yhdistelmä katukuvassa. :)
Avatar
tekijänä RV
#69235
Kuva

Tiesikös kukaan tästä? 1050-metrinen, 189-kerroksinen aivan upean scifimäinen torni alkaa kohoamaaan Bakuun ensi vuonna.
Avatar
tekijänä Klazu
#69238
RV kirjoitti:Tiesikös kukaan tästä? 1050-metrinen, 189-kerroksinen aivan upean scifimäinen torni alkaa kohoamaaan Bakuun ensi vuonna.
Ja lehmät lentää. :lol: Öljyvaltioiden kuninkaalla Saudi-Arabiallakin on ollut vaikeuksia Kingdom Towerin käyntiin saamisessa, eikä sen nousemisesta ole mitään takeita vieläkään. Että epäilenpä aika suuresti Azerbaidžanin resursseja tällaisen projektin kanssa.

Ja onhan tuo nyt aika hiton rumakin... :roll:
tekijänä hmikko
#69243
RV kirjoitti: Tiesikös kukaan tästä? 1050-metrinen, 189-kerroksinen aivan upean scifimäinen torni alkaa kohoamaaan Bakuun ensi vuonna.
Wikipedian sivu hankkeesta:
The president of the Avesta Group of Companies, Ibrahim Ibrahimov, stated that the Azerbaijan Tower would rise to about 1,050 m (3,445 ft) with 189 floors.

The $3 billion tower is to be the centerpiece of the Khazar Islands, a $100 billion city of 41 artificial islands that will spread 3,000 hectares over the Caspian Sea. The city is being planned to house 1 million residents, contain 150 schools, 50 hospitals and daycare centers, numerous parks, shopping malls, cultural centers, university campuses, and a Formula 1 quality racetrack. All of these facilities are planned to be able to withstand up to magnitude 9.0 earthquakes. The city will be equipped with 150 bridges and a large municipal airport to connect the islands to the mainland.

Ibrahim told reporters that American, Turkish, Arab and Chinese investors have already shown their interest in the project that will be, in his words, like a "new Venice".

Construction on the Azerbaijan Tower is set to begin in 2015 and will be completed around 2019. The Khazar Islands are scheduled to be finished between 2020 and 2025.
Tuohon vaikuttais liittyvän joitakin taloudellisia riskejä.
Avatar
tekijänä RV
#69244
Klazu kirjoittaa tunnetun tahallisen pessimistisesti. Itse taas olen ylpeä siitä, että ihmiskunnan rakennelmat voi päästä noin kirjaimellisesti ylös.
Avatar
tekijänä Klazu
#69248
RV kirjoitti:Klazu kirjoittaa tunnetun tahallisen pessimistisesti. Itse taas olen ylpeä siitä, että ihmiskunnan rakennelmat voi päästä noin kirjaimellisesti ylös.
Ihan vaan annos realismia, sillä tämä torni ei tule nousemaan kuin rendereissä. Mikon lainaus yläpuolella kertoo, että tämä projekti on ihan puhdasta fantasiaa. :)
Avatar
tekijänä RV
#69270
Klazu kirjoitti:
RV kirjoitti:Klazu kirjoittaa tunnetun tahallisen pessimistisesti. Itse taas olen ylpeä siitä, että ihmiskunnan rakennelmat voi päästä noin kirjaimellisesti ylös.
Ihan vaan annos realismia, sillä tämä torni ei tule nousemaan kuin rendereissä. Mikon lainaus yläpuolella kertoo, että tämä projekti on ihan puhdasta fantasiaa. :)
No nouseepa tuo Kingdom Towerkin, joka ei oo ku 50 metriä matalampi. Azerbaidzan on öljyvaltio, jossa pyyhkii tietääkseni semihyvin tällä hetkellä, ja jolla on paljon potentiaalia olla suositumpi lomakohde. Tulee muuten Star Wars mieleen tosta tornista.
  • 1
  • 67
  • 68
  • 69
  • 70
  • 71
  • 82