[urbaanin keskustelun mekka] Suomen johtava rakentamisaiheinen valokuvaus- ja keskustelusivusto.
Mikä on Taloforum?







Tekniikka&Talous kirjoitti: Uusi terminaaliKiitoteiden länsipäähän sijoitettavassa vaihtoehdossa Kehäradan Viinikkalan asema olisi hyvin lähellä.
Uusi terminaalikeskittymä rakennetaan todennäköisesti kiitoteiden länsipäätyyn. Toinen vaihtoehto uudelle terminaalille on sijoittaa se kiitoteiden keskelle.
Miljardi euroa maksava uusi terminaali nostaisi Helsinki-Vantaan kapasiteetin noin 30 mijoonaan matkustajaan vuodessa.
Finavia tekee päätöksen uuden terminaalin rakentamisesta talvella.
Jukki kirjoitti:Onko kellään tietoa Helsinki-Vantaan uudesta terminaalista? Tekniikka&Talous -lehdessä (21.11.2008, Teema-osa s.10) oli jotain juttua siitä, mutta kai se nyt jossain Vantaan kaavoissa näkyisi jo nyt, edes varauksena?Lenoaseman hankkeita ei ole pahemmin tähän mennessä etukäteen kaavoitettu. Esim WTC:n torneille ei ole mitään kaavaa vaikka rakennuslupa on jo myönnetty. Koko alue on kaupungin kaavassa yhtä lentoktnttätoimintojen aluetta enkä ole itse yhtään perillä mitä määräyksiä siellä on voimassa.
Kiitoteiden länsipäähän sijoitettavassa vaihtoehdossa Kehäradan Viinikkalan asema olisi hyvin lähellä.Joo, toivon että päätyvät siihen vaihtoehtoon.