- 04.12.14 01:21
#71187
Toki, mutta vielä halvemmaksi (ilmaiseksi) Ylöjärvelle tulisi venailla valtion maksamaa kaksoisraidetta joka varmasti tulee jossain vaiheessa. Mikään pakko tai kiire Ylöjärven ei ole vaihtaa kiskoille busseista jotka pelaavat seuduilla hyvin. Taitaa tosin olla myös kaavoituskysymys. Nokia-Tesoma-Tre kun vain saisi käyttöön lähijunille, Tesomasta menis varmaan 10min junalla asemalle.
Vetävätköhän metrot Helsingissä 100km/h, tai edes 80km/h. Metron keskinopeushan on 35-40km/h luokkaa. Joka tapauksessa, näkisin että 70km/h riittää Tampereelle varsin hyvin, jopa valtaväylälle, kunhan kiihtyvyys on kunnossa. Sen verran lähekkäin pysäkit ovat. Keskinopeus kun on vain 22km/h, toki voittaa Helsingin museoratikan, mutta häviää esim. iänvanhalle Göteborgin ratikalle. Neljä pysäkkiä Hämeenkadulla hidastavat liikaa.
Vetävätköhän metrot Helsingissä 100km/h, tai edes 80km/h. Metron keskinopeushan on 35-40km/h luokkaa. Joka tapauksessa, näkisin että 70km/h riittää Tampereelle varsin hyvin, jopa valtaväylälle, kunhan kiihtyvyys on kunnossa. Sen verran lähekkäin pysäkit ovat. Keskinopeus kun on vain 22km/h, toki voittaa Helsingin museoratikan, mutta häviää esim. iänvanhalle Göteborgin ratikalle. Neljä pysäkkiä Hämeenkadulla hidastavat liikaa.