- 24.11.14 16:54
#70986
RV kirjoitti:Olen totutellut pitämään Helsingin lähijunia eräänlaisena metrona kuten "oikea" metrokin on (Muistanemme Martinlaakson radan historian).No oho.
RV kirjoitti:Toimintoja joka tapauksessa tulee rutkasti, kun Kehä IV tulee Kivistön myötä (Tuusula suunnittelee suurta työpaikkakeskittymää sen läheisyyteen, ja uskoisin Hki-Vantaan siirtävän ylimääräistä tilaa vieviä toimintojaan myös lännemmäksi, muun muassa).Ei liity Viinikkalan aseman tarpeeseen mitenkään. Ainoa tarve sille tulee olemaan, jos uusi lentoterminaali rakennetaan joskus. Tästä ei ole vielä mitään varmuutta ja vaikka olisi, niin silloinkin kallis asema seisoisi tyhjän panttina ainakin 15 vuotta. Aseman ylläpito ei ole ilmaista, joten rakentaminen ~tuhannelle päivittäiselle matkustajalle tulisi hyvin todennäköisesti kalliimmaksi kuin rakentaminen tarpeeseen jälkikäteen.
RV kirjoitti:Joka tapauksessa Viinikkalan ja Ruskeasannan (+ yhteys Hyrylään) asemat ovat ehdottoman tarpeellisia.Niin siis millä perusteella se Viinikkalan asema on nyt tarpeellinen?
RV kirjoitti:Pääpointti oli kuitenkin se, että kun tehdään kaikki kerralla, säästetään huomattavasti rahaa (ja aikaa).Pääpointti on se, että olet väärässä. Ei kalliita tunneliasemia kannata turhaan tehdä.
"tekninen kehitys tekee jalankulusta turhan toimenpiteen"